Ik krijg zojuist een mail van werk:
In Nederland is het elektriciteitsnet overvol. Dit noemen we netcongestie. Er is dus niet altijd genoeg ruimte op het stroomnet om alle apparaten tegelijk te gebruiken…
Het is toch te zot voor woorden? We leven in het jaar 2026 en we hebben een stroomtekort? Fijn hè, al die groene stroom terwijl ze in China en India elke week een nieuwe kolencentrale uit de grond stampen. Fijn hè, dat linkse beleid, dat ideologische dromen van een utopische groene wereld die op deze manier helemaal niet te implementeren zijn. Waarbij de prijs onbetaalbaar is voor onze samenleving? Wie verzint zoiets?
Ik ben iemand met een gemiddelde intelligentie, absoluut geen profeet of Albert Einstein, maar al jaren pleit ik voor het bouwen van meer kerncentrales in Nederland in plaats van het sluiten ervan. De moderne kerncentrales zijn enorm schoon en betrouwbaar en voorzien ons van alle benodigde stroom voor de komende decennia, zodat we op een gezonde en werkbare manier stapjes kunnen maken richting meer zonne-energie en innovaties op groen gebied.
Niet op deze manier. Op deze manier komt alles tot stilstand. Ik moet straks dus op het werk toestemming gaan vragen om een toestel op het net aan te sluiten en dan maanden wachten op goedkeuring omdat het net overvol is?
KRANKZINNIG!
